Hallo,
Reeds 3 maanden ben ik als zelfstandige verhuisd en woon ik op een appartement boven mijn zaak.
Sinds een paar weken ontdek ik nu en dan een bij op de zolderkamer, wat nu de kinderkamer is en hoor ik gezoem dat uit de muren komt.
Nu, al een paar dagen, vind ik nu ook bijen op mijn kamer. Dit is de kamer onder de zolderkamer.
Ofwel liggen ze dood ofwel zoemen ze aan de venster, maar met heel weinig leven in.
De plafond dat de 2 kamers scheidt van elkaar is afgewerkt met binnenin isolatie en langs de buitenkant ijzeren platen, met een afstand van 1cm isolatie tussen.
Wat ik opmerk is, dat er precies gaten zijn gebeten in de isolatie tss de platen van de plafond. Kan dit zijn dat de bijen daardoor kunnen kruipen?
Voor het ogenblik weet ik ze niet zitten en weet ik niet waar ze vandaan komen, dit is enkel een vermoeden….
De ramen blijven dicht, zodat ik kan zien of ze van binnenuit komen.
De bijen zijn dik, meestal klein, zwart en harig. Vandaag zat er een hele grote, langwerpige bij. Is dit dan de leider?
Wat als de leider dood is? Zit ik nu met een bijenkorf? Zoja, wat kan ik eraan doen?
Ik vind dit zeer gevaarlijk, daar de bijen vertoeven op de slaapkamers en enkel 's nachts uitkomen terwijl we slapen en we zouden kunnen stikken wanneer er een bij in de mond terechtkomt.
Graag dringende hulp, aub?!
Groetjes
Sandrine