Bijennest in huis

• Essie

Sinds een paar dagen wemelt het van de bijen bij het slaapkamerraam van ons zoontje en ons slaapkamerraam.

Nu hebben we helemaal niks tegen bijen, maar we kunnen met geen mogelijkheid meer het raam open zetten (best vervelend nu met de warmte).

We hebben gekeken en ze vliegen naar de onderkant van de vensterbank en daar kruipen ze de spauwmuur in.

Het is nu zo dat als we in de slaapkamer van ons zoontje zijn we ze duidelijk horen zoemen in de muur.

Weet iemand hier een oplossing voor (zonder dat we de muur moeten gaan slopen)? Want ik heb begrepen dat bijen ook beschermd diersoort zijn?

Alvast bedankt!

Groetjes, Essie

• J.A.van Popering

Beste Essie

Als de bijen overlast veroorzaken ( en dat doen ze ) het nest gewoon opruimen .

Je kan dit doen ( als het donker is en de bijen niet meer vliegen )door middel van insecten poeder in de opening te strooien .

Jaap v P

• J.A.van Popering

Beste Essie

Als de bijen overlast veroorzaken ( en dat doen ze ) het nest gewoon opruimen

Je kan dit doen ( als het donker is en de bijen niet meer vliegen) door middel van insectenpoeder in de opening te strooien .

Jaap v P

• Patrick

Ook ik heb hier last van. Wat als ik daar niet bij kan? Ze zitten bij ons namelijk vlak bij het dak en ik kan eigenlijk niet ontdekken dat ze ergens naar binnen kruipen.

Patrick

• dennis

ik kan voor u nakijken ik wil probeer een leggen bijenkast te loke,de bijen gaan nieuw huis .graag u telfoon,kan ik beter advies geven

met vreindelijk groet.Essie schreef:

>

> Sinds een paar dagen wemelt het van de bijen bij het

> slaapkamerraam van ons zoontje en ons slaapkamerraam.

> Nu hebben we helemaal niks tegen bijen, maar we kunnen met

> geen mogelijkheid meer het raam open zetten (best vervelend

> nu met de warmte).

> We hebben gekeken en ze vliegen naar de onderkant van de

> vensterbank en daar kruipen ze de spauwmuur in.

> Het is nu zo dat als we in de slaapkamer van ons zoontje zijn

> we ze duidelijk horen zoemen in de muur.

>

> Weet iemand hier een oplossing voor (zonder dat we de muur

> moeten gaan slopen)? Want ik heb begrepen dat bijen ook

> beschermd diersoort zijn?

>

> Alvast bedankt!

>

> Groetjes, Essie

• George

ik heb ook vanochtend een nest bijen onder ons tuinhuisje ontdekt, zitten onder de grond daar, zijn dus een soort van aardbijen. (lekker met slagroom)

Als iemand ze wil hebben, lokken, vangen, of wat dan ook, dan ga gerust je gang. Anders moet ik toch echt aan de slag met wat chemicalien

groet,

George

• J.Seubring

Aangezien ik zelf imker ben, lijkt mij doodspuiten absoluut geen optie zoals er door iemand voorgesteld wordt . Een mogelijkheid is, om door een imker een raampje open broed in een kastje voor de vliegopening te plaatsen. Bijen laten nl nooit broed in de steek. Veel succes.vr-gr J Seubring.

• Martin Smits

Hoe werkt dat dan, meneer Seubring? Waar blijven de bijen dan?

Bij mij zit er een bijennest onder de dakpannen, anderhalve meter onder de nok. Dus daar kan ik nooit bij. Wat is daar een oplossing voor?

M.vr.gr.

Martin Smits.

• J.Seubring

Een andere mogelijkheid is, om van binnenuit er bij te kunnen via de beschoten kap ,door er ter plaatse een opening in te zagen.

Anders zal er toch iemand het dak op moeten ,om de pannen weg te halen.Martin Smits schreef:

>

> Hoe werkt dat dan, meneer Seubring? Waar blijven de bijen dan?

> Bij mij zit er een bijennest onder de dakpannen, anderhalve

> meter onder de nok. Dus daar kan ik nooit bij. Wat is daar

> een oplossing voor?

> M.vr.gr.

> Martin Smits.

• Gerard

De enige manier om een wild bijenvolk weg te krijgen is het wegsnijden van de raat en met moer en al het broed in een kast doen.

Nu zullen er wel wat vliegbijen terugkeren naar de plek waar ze hebben gezeten. Deze kun dan beter wel verdelgen omdat ze er nog weken zouden blijven.

Dit kan alleen maar als je er bij kunt komen. Zo niet dan is verdelgen van het hele volk de enige oplossing. Doe dit alleen als het echt overlast geeft.

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.