superinsectenboom

  • marion

    De Tetradium danielle blijft maar doorgaan met zijn duizenden bloempjes geleidelijk aan te laten vallen. als je eronder loopt heb je grote kans dat je er een aantasl in je haar krijgt. Het zijn vooral de bloemtrossen bovenin de boom waarop het meeste zonlichtv valt, die kaal beginnen te worden. Kunnen ze de last van het overdadig insectenbezoek niet aan???? Ik blijf dit verschijnsel vreemd vinden temeer omdat twee jaar geleden er nauwelijks bloemval was maar de bloemen veranderen in rode zaaddoosjes zodat het leek alsof de boom voor de tweede maal ging bloeien. Sinds gisteren weet ik dat de bloemen van de zijdeplanten van mijn buurvrouw, waarop ook veelzijdig bijenbezoek is, hun bloemen veelal hebben laten vallen. Wie heeft een verklaring voor de bloemval of signaleert soortgelijke problemen in zijn tuin of de natuur?????

  • Jorn

    Wij hebben ook bomen in de straat staan, komt in de lente erg veel plakkerige bedoeling uitvallen (volgens mij van de bladluis). Er zitten echter ook heel veel insecten in deze bomen, hele zwermen muggen/vliegjes en in de zomer een constant gezoem in de straat van bijen of iets dergelijks. Ga toch eens uitzoeken wat voor bomen het zijn en waarom de vliegen/muggen er op af komen, wellicht iets om onze producten mee te verbeteren. Gr. www.vliegenvangen.nl

  • kaas

    als de posters in 2004 aan de muur hangen waren de pizzaas nog niet overdatum piemels