bijen aan vijver

• Ben

hallo,

Sinds vorig jaar zit er in het veld achter ons huis een imker (denk ik, ik zie toch een 5tal kasten staan)

Op zich heb ik hier geen problemen mee, maar nu zit heel onze tuin vol met bijen.

Het ergste is onze vijver, ik kan niet meer naar de vijver gaan zonder dat er 100 bijen voor mijn ogen vliegen.

Dit is verschrikkelijk irritant en ze maken ook veel lawaai (bzzzz).

Is er een manier om de bijen op afstand te houden? of eventueel te verdelgen?

dank bij voorbaat.

Ben

• harriet

beste Ben,

verdelgen lijkt me niet zo'n goede oplossing. Ik zou eens gaan praten met de imker en samen naar een oplossing zoeken, misschien kan hij zelf zorgen voor een betere watervoorziening, zodat de bijtjes minder naar de vijver gaan. Misschien helpt het voor jou om je eens te verdiepen in de bijenwereld, ik verdiep me er sinds kort een beetje in en ik zal je zeggen dat het heel boeiend is en ik geniet nu nog meer van alle bijen en hommels in mijn tuin. Maar goed als je er niks mee hebt zal je naar een andere oplossing moeten zoeken en het enige wat ik zo kan bedenken is met de imker praten en er zo samen uitkomen,

succes,

harriet

• Ben

bedankt harriet,

ik wil ze niet perse verdelgen omdat ik weet dat het zo'n goede beestjes zijn voor de natuur.

Een manier om ze weg te houden is ook goed

Ik vind het overigens niet erg dat ze in mijn tuin zitten, ik vind het gewoon erg dat ik niet meer

op mijn gemak aan mijn vijver kan zitten.

Ik kan proberen met hem te gaan praten

toch bedankt