Zoek een jonge vrouw die bijen houdt

  • Overleden Imker

    Mijn moeder is overleden en zij was een fanatiek imker. Ze heeft geen volken meer maar nog wel veel bijenspullen. Ben op zoek naar een jonge vrouwelijke imker om de spullen over te doen voor een zacht prijsje.

  • Sabine Bos

    Beste,

    Allereerst gecondoleerd met het overlijden van je moeder. Wat een mooie gedachte dat je haar spullen wilt overdragen aan iemand met dezelfde passie. Ik weet niet of je de materialen nog hebt, want ik zie dat je oproep al enige tijd staat, maar ik zoek nog 2 kasten met toebehoren. Ik weet ook niet of ik in de categorie jong val, want ik ben 36. Bij imkers is dit volgens mij nog best jong. Ik heb afgelopen jaar de cursus bijen houden in Den Haag gedaan bij de Haagse imkersvereniging. Ik ga dit voorjaar beginnen met het houden van mijn eigen bijen. Ik heb al een heel mooi plekje in de tuinen van Weleda, ik heb al ene adres waar ik 2 volkjes ga halen,maar ik zoek dus nog 2 kasten. Mocht je nog kasten hebben, dan hoor ik graag van je.

    Hartelijke groeten,

    Sabine

  • Rene

    Hoi Sabine,

    Mail me maar even imkeramsterdam@gmail.com

    Groet, Rene

  • edith

    Beste mevrouw of mijnheer,

    Ik ben een beginnend imker en ben 41 jaar oud.

    Ik heb momenteel 4 volkjes en ben opzoek naar kasten voor volgend jaar. Ik imker op een zo natuurlijk mogelijke manier en doe momenteel de BD-bijencursus.

    U heeft al een tijd geleden uw oproep gedaan natuurlijk, maar indien u nog kasten over heeft hoor ik het graag.

    vriendelijke groeten, edith