Bijen en Reuma

• Ca van Eijkelenburg

2 weken geleden heb ik me voor het eerst laten prikken door bijen, vanwege mijn reumaklachten.

Wonderlijk, hoe snel mijn klachten afnamen, ik schil de aardappels weer.

Helaas ben ik ook erg allergisch voor het bijengif, en zit nu met een dik rood been, vol blaasjes, wat ontzettend jeukt.

Ik durf er niets van antiprik op te smeren omdat dat in de huid trekt en misschien het gif niet meer goed werkt, zodat ik me voor niks laat prikken.Afgelopen week heb ik het in het andere been laten doen, en eigenlijk zat het gif van de week ervoor nog in mijn been.

Dat jeukt nog steeds, maar is niet zo gezwollen als deze laatste keer.

Het komt er op neer, dat ik me elke week moet laten prikken, en dan dus geen reuma klachten heb, maar een week niet kunnen slapen van de jeuk en pijn in mijn benen is bijna net zo erg als de reuma

Wie weet raad??

mail me asjeblieft, want ik ben een beetje ten einde raad.

Groeten ca

• Peter

Beste Ca,

Ik zou het gewoon nog even blijven proberen. Voorzover ik het weet is er een kans dat de allergische reacties op den duur afnemen en zelfs volledig verdwijnen.

Wellicht kun je hierover meer informatie inwinnen bij je huisarts?

Veel succes,

Peter

• Ca

Bedankt peter.

ik probeer het nog een week of 4.

De zwelling doet geen pijn meer, alleen jeuk, dus al met al heb ik er 2 dagen echt pijn aan.

Mijn huisarts?

die zegt dat ik mezelf nietl anger voor de gek moet houden en na 20 jaar reuma, toch wel aan de prednison zou moeten.

:(

Ik geef niet op, en hoop inderdaad , dat ik er immuun voor raak, want de reuma klachten zijn zo goed als weg!!

beankt voor je reactie! Groeten ca

• Bouna

Telefoonnummer 024 358 45 43

• jaber

Ik zou je kunnen adviseren om zwartezaad olie in te nemen ook wel bekend als “Nigella Sativa”, het versterkt het immuunsysteem en heeft een bijzondere genezende werking.

Groet,

Jaber