Helaas mijn buur is imker

• To

Bassie, clown Bassie, dit is geen aardige reactie.

To

• PJ

Ik neem aan dat alles is opgelost? Zo niet, een schutting zetten en de paarden uit de buurt houden; die ruiken te sterk voor een bij om rustig te blijven.

• PW

Ik denk dat het een diepliggender probleem is. Ik zelf heb ik bijen die ongeveer 30 meter van ons huis en dat van de buren staan. Nog nooit klachten van de buren gehad. Zelf werk ik zonder beschermende kleding tussen de bijen. Ook dat levert geen problemen op.

Jullie wonen in een buitengebied en daar kun je uiteraard niet alleen paarden maar ook bijen tegenkomen.

Een bij valt van nature de mens niet aan, alleen als je gaat slaan of rare bewegingen gaat maken.

Als jullie werkelijk een probleem hebben met de bijen van de buren zet over die lengte een schutting van 2 meter hoog zodat de bijen daar overheen vliegen.

Mijn inziens lost een betere verstandhouding met de buren meer op als een schutting. Misschien is het eens goed om eerst naar jezelf te kijken en daarna eens naar de buren.

• willem

vraagje is het probleem al opgelost. en in welk gebied wonen jullie is dat in belgieen of nederland?

• wim gussinklo

Als ik lees hoeveel last jullie hebben gehad van deze Imker, vind ik dat zijn kasten móet verplaatsen anders is het niet waard om Imker genoemd te worden. En zo veel mogelijk instanties inschakelen want dit vraagt een keer om ongelukken.