Soms zie ik wel eens zo'n beestje in mijn tuin, maar hoe kan ik makkelijk zien welke het nu is?
Een wesp is niet behaard, een bij en een hommel zijn dat wel. Verder is de wesp slanker en heeft hij letterlijk een wespentaille (het stukje tussen borst en achterlijf is héél dun), bijen en hommels zijn meer bolletjes.
Heeft het behaarde bolle gestreepte beest een witte kont: dan is het een hommel en geen bij. Overigens zijn er meerdere soorten bijen en hommels, het gaat hier iets te ver om ze allemaal te beschrijven. Deze herkenningspunten zijn over het algemeen wel genoeg om te weten waar je mee te maken hebt. Vooral omdat de wesp je het snelst zal steken, is die het belangrijkst om te herkennen!
Even een tip voor de mensen die een hekel hebben aan wespen. Veel mensen gaan op de vlucht voor een zweefvlieg. Deze zier er min of meer uit als een wesp.
Maar er zijn toch duidelijke verschillen. Hij is kleiner, minder fel gekleurd en zijn lijfje is min of meer afgeplat.
Wat nog het meest opvalt is dat hij vaak stil hangt in de lucht. Vanuit die stilstand gaat hij vaak met een hoekige beweging in een keer weer weg.
Voor onderstaand beestje hoef je dus echt niet op de vlucht.
Misschien geen antwoord op je vraag maar wel nuttige info voor wespen haters.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?