Hallo, ik heb in een oude pot, waar wat lavendel in stond een hommelnest zitten.
Ik ben er erg trots op, want dit was de bedoeling, heb ook in de tuin holletjes gegraven en ondergrondse kamertjes gemaakt van steen, daar zit 1 nest in, de rest vonden het geen geschikte plek.
Nu staat deze pot wat onhandig, omdat de lavendel bijna allemaal dood is.
Ik wil deze achterrin mijn tuin zetten, dat deed ik ook, maar op de plek waar de pot eerst stond vlogen hommels allemaal rondjes, zelfs de koningin, deze haalt in dit tijdstip van het jaar zelf ook voedsel?
Kan ik de pot er zetten, en dat ze het vanzelf vinden, het is zon 30 meter verderop, ik doe dit dan savonds na 12en, aangezien dan alle hommels in hun hol zitten?
Het nest zit onder wat bladeren, ik denk zon 10 hommels nu, plus de koningin, het zijn Akkerhommels.
Overigens is het wel intressant om die honingpotjes te zien, en ik kon het niet laten om in een open potje met wat vloeistof erin een stok je erin te stoppen, voor zichtig natuurlijk, het smaakte echt als echte honing, erg lekker!
Terug naar de vraag, kun je dit dus verplaatsen?
Reacties graag per e-mail, ik kom niet vaak op deze site. robbiee1994@hotmail.com