ballonnetjes op zolder...help

• trudy

Hallo,

vandaag wilde ik beginnen met een vloer maken op zolder, en zie op diverse plekken van die witte ballonnetjes hangen, zijn dit wespen nesten?…..durf er eigenlijk niet goed aan te komen of dichtbij….

Nu wil ik de zolder gaan isoleren en hangen die dingen op de plekken waar de isolatie tegen aan komt.

Wie weet wat dit zijn?… wat kan ik er aan doen?…is het gevaarlijk?

graag een reactie…vriendelijke groet Trudy

• J.A.van Popering

Als die ballonnetjes van een soort papier gemaakt zijn ( grijs ) zijn het wespennestjes

Dan is de vraag nog hoe groot zijn die nesten???

Maar om deze tijd van het jaar zitten er waarschijnlijk geen wespen meer in , Als er wel in zitten dan moet je ze ook zien vliegen.

Als er geen wespen meer in zitten kan je ze gewoon verwijderen .

Voor de zekerheid zou ik het als volgt doen , een plastic zak onder het nest houden ,het nest in een keer los steken en in die zak laten vallen, dan gelijk dichtbinden ,

Veel succes

Jaap van Popering.

• trudy

Hallo,

bedankt voor de reactie….zie niets vliegen…de nestjes zijn niet zo groot ongev. 15-20cm…….dus ga ze met een gerust hart weghalen…

Kan ik er verder nog iets aan doen zodat ze volgend jaar niet meer terug komen?…………als ik toch bezig ben…dan het liefst meteen goed

bedankt in elk geval…groetjes Trudy

• J.A.van Popering

Je kunt daar helemaal niets aan doen , het zijn eigenwijze beestjes , en zij kunnen door een gaatje ter grote van een pink, Dus in elke woning gaatjes genoeg .

Soms heb je er in een woning een paar jaar achter elkaar mee te maken , en dan nooit meer , dus hopen maar

Jaap van Popering.