bijenplaag

• sjordens

WIj hebben in onze schoorsteen een bijennest en al voor de derde keer (3 jaar) deze met bestrijdingsmiddelen getracht te ‘verwijderen’. Maar dit lukt steeds niet.

Vandaag zijn de bijen weer in grote getale aanwezig en zwermen boven onze tuin en buurt. Ik heb alle ramen weer dicht moeten doen en de kinderen naar binnen, het is een angstaanjagend geluid en gezicht, 100en bijen boven je huis!

Maar we willen er zo graag vanaf en ze blijven onze schoortseen vol met gif maar een lekker plekje vinden….En dat midden in het centrum. Ik heb geen idee wat er aan te doen weet iemand een tip?

groeten Sanna

Wageningen

• Frans

Omdat het midden in het centrum ligt, dus veel woningen en mensen, adviseer ik u vanwege de moeilijke plek om de brandweer in te schakelen.

Succes.

P.S Bijenvolken mogen niet met gif bestreden worden. (beschermd)

• J.A.van Popering

Denk jij dat de brandweer dat dan met water op kan lossen????

Ik raad je aan om het bijenvolk( als je het zelf niet kan )profesioneel op te laten ruimen

Dat betekend de schoorsteen afdekken en dood spuiten , en de volgende dag de schoorsteen goed afsluiten omdat er anders als er weer een bijenzwerm in de buurt komt , hij gelijk deze schoorsteen uitkiest omdat er raten met honing in zitten , of alle raat die er in hangt verwijderen

jaap van Popering.

• gerda van brenk

hoi sanna hier gerda ik zit met het zelfde probleem en denk dat ik nu een oplossing hjeb gevonden ik heb al 4 jaar een hele plaag op en in mijn schoorsteen bij mij komen ze ook naar binnen nu is er een imker bij geweest en die kon niks doen omdat ze niet op een bol hingen maar tegen de schoorsteen de imker zei tegen mij je moet wachten tot ze weg zijn en dan naar de gemeente gaan en je schoorsteen laten schoonmaken want ze komen ieder jaar terug omdat ze wax in de schoorsteen achterlaten en daarop komen ze terug succes ermee ik ga binnenkort de schoorsteen laten schoonmaken en dan hoop ik dat ze weg blijven ook voor jullie succes groetjes gerda

• henk

gerda, wanneer gaan de bijen dan weg? als ze goed zitten in die schoornsteen blijven ze zitten. je kunt in de winter de schoornsteen laten vegen. dan vliegen de bijen niet meer uit. die bijen die uitvliegen gaan dan dood door de kou.

• j. de Lepper

Laat een imker een bijenkorf met raat plaatsen,binnen enkele dagen zitten de bijen er in en opgelost!

Vorig jaar zelf deze klus ondernomen.!

Succes!sjordens schreef:

>

> WIj hebben in onze schoorsteen een bijennest en al voor de

> derde keer (3 jaar) deze met bestrijdingsmiddelen getracht te

> ‘verwijderen’. Maar dit lukt steeds niet.

> Vandaag zijn de bijen weer in grote getale aanwezig en

> zwermen boven onze tuin en buurt. Ik heb alle ramen weer

> dicht moeten doen en de kinderen naar binnen, het is een

> angstaanjagend geluid en gezicht, 100en bijen boven je huis!

> Maar we willen er zo graag vanaf en ze blijven onze

> schoortseen vol met gif maar een lekker plekje vinden….En

> dat midden in het centrum. Ik heb geen idee wat er aan te

> doen weet iemand een tip?

>

> groeten Sanna

> Wageningen

• dennis

ik wil kom kijk, om bijen nest uit halen .kunt uit leg waar bijen in zit.graag u tlf nummer vai email.j. de Lepper schreef:

>

> Laat een imker een bijenkorf met raat plaatsen,binnen enkele

> dagen zitten de bijen er in en opgelost!

> Vorig jaar zelf deze klus ondernomen.!

> Succes!sjordens schreef:

> >

> > WIj hebben in onze schoorsteen een bijennest en al voor de

> > derde keer (3 jaar) deze met bestrijdingsmiddelen getracht te

> > ‘verwijderen’. Maar dit lukt steeds niet.

> > Vandaag zijn de bijen weer in grote getale aanwezig en

> > zwermen boven onze tuin en buurt. Ik heb alle ramen weer

> > dicht moeten doen en de kinderen naar binnen, het is een

> > angstaanjagend geluid en gezicht, 100en bijen boven je huis!

> > Maar we willen er zo graag vanaf en ze blijven onze

> > schoortseen vol met gif maar een lekker plekje vinden….En

> > dat midden in het centrum. Ik heb geen idee wat er aan te

> > doen weet iemand een tip?

> >

> > groeten Sanna

> > Wageningen

• nancy

Hallo, Ik zit namelijk met een bijenplaag in mijn tuin, ze zitten tussen me muren.

Nu hebben we de gaten dicht gemaakt, maar ze blijven terug komen, waarschijnlijk omdat ze horen dat er andere bijen tussen de muren zitten.

Nu zou ik graag iets willen weten waardoor ik de bijen weg kan laten gaan. Uitroeien heb geen zin omdat ze met grote getalen weer terugkeren.

Graag zou ik weer in me tuin willen zitten, dus goede advies is welkom.

Groet Nancy

>

• Edwin

kan ik ze ook gewoon uitroken in mijn schoorsteen?

mvr groet..

Edwin

• puck

hallo allemaal in nederland met een bijenplaag!

ik woon in la douce france in een buitenwoning.al jaren heb ik een bijennest in mijn muur naast de schoorsteen.

dit jaar zijn ze terug met een nog grotere groep en hebben ze zich genesteld tussen de vloer van mijn atelier dat op de bovenste verdieping ligt en het plafond van mijn slaapkamer.

de hele dag zwermen ze door mijn atelier en door de slaapkamer.

niemand helpt want ze zijn beschermd dus de brandweer bellen helpt geen snars.

zij zijn beschermd maar wij niet.

je moet ze vergiftigen wordt er al gauw gezegd. nu en dat doen we dan ook want er zijn enkele tientallen litres honing die boven mijn hoofd hangen en nu naar beneden dreigen te komen door het plafond!

ze hebben n.b.een gat gebeten in het plafond en ineens hing er een kluit bijen in mijn slaapkamer.alles onder de honing.

ik schilder en in mijn atelier is het een ravage ze hebben met hun honingpoten alles vies gemaakt.

we zijn radeloos en moe.het is zo geen leven.

beschermd ja maar wat een lol!!!

vergif gespoten, uitgerookt, gaten in de vloer om ze weg te spuiten etc etc .allemaal ellende en dat duurt al weken.

als de brandweer allen maar komt voor brand moeten we uiteindelijk de boel maar in de fik steken.