Het is echt verschrikkelijk. Ik weet niet wat ik moet doen.
ik woon op Tenerife en wandel elke dag met mijn 3 honden door de mango plantage. Als ik de bocht omwandelen en mijn weg vervolg door de bananen plantage kom ik na 30 min wandelen bij mij op stal.
Gisteren was ik mijn 6 uur middag wandeling met mijn honden aan het maken toen ik 1 van de honden rondjes zag rennen, staart tussen haar benen enz. Ik riep haar bij me en hoorde gezoem in haar vacht. Er zaten drie bijen in de ik snel uit haar vacht heb geslagen en we vervolgde de weg. Opeens zag ik mijn andere hond hetzelfde doen en begreep dat ook zij lastig werd gevallen. plotseling zaten ze ook om mij heen mijn hondne en ik holde de berg op. We waren ze kwijt.
Vandaag kwam ik op stal en hoorde een ongelofelijk verhaal.
Gistermiddag is een man met een vrachtwagen vol met bijen de weg door de bananenplantage richting stal op gereden. Hij was gevlucht uit een dorp waar 2 kinderen waren opgenomen in het ziekenhuis nadat ze aangevallen waren door zijn bijen. De gemeente wilde de boel sluiten en hij vluchte. Terwijl hij op onze weg reed zijn door de hobbels de deuren van zijn vrachtwagen open gegaan en de bijen ontsnapte in zwermen.
Een auto van stal die net aankwam rijden werd aangevallen en haar raam stond wat open waardoor er bijen binnen kwamen en haar staken.
Er was net een buitenrit aan de gang van stal met 2 touristen die ook aangevallen werd door de bijen, in volle galop gingen ze er vandoor. 1 paard werd 5 keer gestoken. en bij de 2 touristen probeerde bijen onder hun cap te kruipen en werden ook gestoken. Een bananen mede werker werd bedolven onder de bijen en is gaan rennen voor zijn leven.(ik weet niet hoe het met hem is afgelopen). Het paard die gestoken is werd niet goed en ging op de spuitplaats plat. De dierenarts heeft tegengif gegeven en meteen veel achter gelaten mochten andere paarden ook gestoken worden.
Het probleem is nu dus dat in ons gebied hele zwermen wilde woedende bijen zitten. Ik wist dat ik gister geluk had gehad.
Vanmiddag ging ik weer wandelen. Dit keer durfde ik niet dezeflde kant uit te gaan als gister, maar besloot om een ander rondje te gaan doen die ik vanochtend ook had gelopen. Ik was mijn erf net af, stond boven aan een heuvel om naar beneden te lopen toen ze op me af kwamen. Ik werd aangevallen door bijen!!! Ik raakte lichtelijk in paniek, ik werd gestoken op mijn buik (onder mijn tshirt gekropen) en hoorde meerdere bijen in mijn haar. Ik ga een gil, riep de meiden en rende als een imbisiel, om me heen slaand om de bijen kwijt te raken terug naar huis. De honden sjeesde achter me aan.
Eenmaal thuis kreeg ik echt de bibbers. Het lijkt wel een film. De bijen vallen dus echt aan. Ik heb al mijn ramen en deuren dicht en weet niet meer wat ik moet doen. Ik heb net gewandeld met de honden want het is donker, dus neem ik aan dat de bijen slapen. Morgenochtend voordat het licht word ga ik maar weer wandelen.
Het is hier een heel groot gebied. De bijen zijn zich echt gaan versprieden. Blijven ze leven zonder huis en koningin? Wat gaan ze nu doen nu ze hun huis kwijt zijn? Welke stappen raden jullie me aan te gaan ondernemen?
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen!
Dank je wel