Hallo allemaal,
Ong. 7-10 dagen valt het mij op dat ik levende bijen in huis heb. Misschien al wel langer maar ik begin nu toch echt af te vragen waar ze nu toch vandaan komen en wat ze binnen komen doen?? De afgelopen week heb ik er ongeveer 20 gesignaleerd, en het lijken er steeds meer per dag te worden. Vandaag waren het er 4 en heb ik 3 dode gevonden. Ook deze week waren er ong. 4 wespen binnen. Ik heb dat nog nooit meegemaakt. Ja weleens 1 maar niet zoveel. De bijen zijn vrij klein(1 cm), donker en harig, en hangen wat rond voornamelijk bij mijn voorraam. Ik heb zelf geen bloeiende bloemen of planten in huis staan, en ook niet in mijn tuin. De hele dag heb ik de achterdeur open staan, maar ik zie ze niet naar binnen of buiten vliegen. Ik heb zelf 2 honden, 2 katten en 1 dochter, welke het allemaal leuk vinden achter ze aan te gaan. Mijn dochter weet nu wel dat ze er niet aan mag komen. Wie kan mij vertellen wat ze komen doen, waar ze misschien vandaan kunnen komen en of ze schadelijk zijn wanneer ze prikken. Alvast bedankt!
Groetjes Ellen