Hallo docent,
Schiet me zojuist nog een idee te binnen surf naar de website http://www.bijenhouders-zlto.nl/ en klik onderaan op email.Stuur een email naar de ZLTO en vraag of ze de bijenkrant nog hebben die ze enkele jaren geleden hebben uitgegeven. Zelf heb ik daar ook wel eens meegewerkt. Er staat voor alle groepen wat leuks in zoals kleur en zoekplaten, achtergrondinformatie, knipplaten van planten. Het is een dikke krant speciaal gewijd aan bijen en was enkele jaren terug via een bescheiden prijs nog verkrijgbaar. Sta je volgend jaar voor de hogere klassen dan kun je misschien as zaterdag de gratis open dag van de PPO-sector bijen bezoeken (zie verderop op deze prikpagina) en alvast als docente wat achtergrondinfo opdoen over bijv hommels, honing en wilde bijen, nieuwe ontwikkelingen, drachtplanten enz Er is daar ook, tegen een bescheiden prijs een door mij geschreven info doeboekje over honingbijen verkrijgbaar voor de hoogste klassen van de basisschool uitgegeven door de vrijwilligrsorganisatie stichting vrienden van de Ambrosiushoeve. gegroet Marion