wij hebben een huisje gekocht in Frankrijk. Nu hangen er op zolder verschillende bijen- of wespennesten. Kan ik aan de nesten zien of het bijen of wespen zijn?
Ze zijn een beetje wit/grijs, en net of er een zak aan het plafond hangt…
Hoy Irma,
Die wit/grijze “zakken” waar je het over hebt zijn duidelijk wespennesten. Ze doen een beetje papierachtig aan. De wespen maken het van fijngekauwde houtvezels waaraan ze wat speeksel toevoegen om er een kneedbaar papje van te maken. Laat deze nesten vakkundig verwijderen en begin er zeker niet zelf aan.
Sommige mensen menen dat wespennesten zeker als ze zich boven elkaar bevinden gebouwd worden boven kruispunten van energetische krachtvelden die door de aarde gaan en er zijn er die menen dat deze kruispunten op lange termijn een negatieve invloed kunnen hebben op onze gezondheid. Ik hoor vaak informatie hierover maar weet er eigenlijk niet zo goed raad mee. Ik heb eens gehoord dat je een kinderbed nooit moet plaatsen direct boven of onder de plek waar een wespennest heeft gehangen. Soms denk ik het is allemaal onzin, soms denk ik als ik zie hoe vaak wespennesten gemaakt worden in electriciteitshuisjes of bijv nabij de voordeur in de buurt van electriciteitskabels of meterkasten dat wespen verband houden met energetische invloeden. Beroepswichelroedelopers zijn hier heilig van overtuigd. Marion
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?