Help Bijen/wespenplaag

• H - R

Wie o wie kan mij helpen, ik heb een groot probleem waar ik geen raad mee weet, het gaat om het volgende;

Ik heb sinds enige tijd in de tuin bij de vijver ( bij de waterval ) een nest met bijen cq wespen ( ik weet het verschil niet ) ik ben al verscheidene keren gestoken, ik heb het geprobeerd deze plaag te bestrijden d.m.v de tuinslang, spititus cq benzine en de fik er in, en je raad het nooit, ja ja ze zijn er nog steeds, daarom mijn oproep wie kan mij raad geven wat te doen, ik zie de reacties graag tegemoedt.

Alvast bedankt.

Mvgr Henk.

• marion

Bij de vijver schrijf je? Ik verwacht hier zeker geen wespen aan te treffen. Wel drinkende honingbijen met dit warme weer en al helemaal geen bijen en wespennesten. Honingbijen zijn behoorlijk behaard dat is een heel belangrijk met wespen dat je moet opvallen bij de vijver. Felle gele kleuren ontbreken bij de honingbijen. Ik denk dat je sterk overdrijft om met benzine en wat al niet meer die bijen te lijf te gaan. Juist hiermee maak je de honingbijen steeklustiig. Alleen als het een zwembad betrof waarin gezwommen werd zou je soms wat overlast kunnen hebben maar een vijver ….Mijn achterbuurvrouw heeft en kleine vijver maar geniet van al de bijen die uit har vijver komen drinken.

• H - R

Hallo,

Als je denkt dat ik dit alles overdreven heb dan zou ik zeggen kom langs dan

kun je het zien , waarom zou ik overdrijven als ik zeg dat ik, 1e met de

waterspuit, 2e spititus, 3e bezine heb overgoten en de brandt erin dan heb ik

dat gedaan als je het niet gelooft dat is dan jou zaak en dat dit alles bij

de vijver ( bij de waterval ). Waarom zou het niet kunnen ??

Het kan wel degelijk ik heb anders van div imkers en b.v de gemeente al

ingeschakeld en die zeggen zelfs dat het zeker wel mogelijk is.

Ik denk dat je zelf er nog niet veel van af weet over het reilen en zeilen

en het gedrag van wespen.

Maar in ieder geval bedankt voor je reactie.

Mvrgr Henk.

• Jolanda M

Zo hee, ga je lekker?

Je vraagt hier om een antwoord, als dat antwoord je niet bevalt, okee. Maar daarom hoef je een ander nog niet af te bekken.

Ook op internet neemt men fatsoensnormen in acht, wil je daar rekening mee houden?

Jolanda

• H - R

Je moet goed lezen wat de eerste reactie was, daar wordt ik in feite betiteld alsof ik dit alles zit te overdrijven en in feite maar iets onzinnigs zit te vertellen.

Mijn reactie daarop is niet dat ik zit af te bekken maar een reactie dat ik hier alles ( de wespen plaag ) niet zit te fantaseren maar dit zeer serius voor mij een plaag is en vanaf wil en als dan iemand mij dan betiteld als dat ik het overdrijf en in feite alles maar zit te fantaseren dan wordt ik hier even niet goed van en verwacht een serius antwoordt, EN ZEKER OP INTERNET moeten de fatsoens normen zeker in acht genomen worden zoals je zelf zegt en niet dat dan iemand voor ( fantaseerder o.i.d ) uitmaken, en mijn reactie dan zo is overgekomen sorry dan, dat zeker niet mijn bedoeling.

Gr Henk.Jolanda M schreef:

>

> Zo hee, ga je lekker?

>

> Je vraagt hier om een antwoord, als dat antwoord je niet

> bevalt, okee. Maar daarom hoef je een ander nog niet af te

> bekken.

>

> Ook op internet neemt men fatsoensnormen in acht, wil je daar

> rekening mee houden?

>

> Jolanda

• Jolanda M

Henk,

Ik denk dat jij beter moet lezen. Nergens staat dat jij overdrijft wat betreft de “overlast” die jij ondervindt.

Wel over het gebruik van de middelen om van de dieren af te komen.

Quote < Ik denk dat je sterk overdrijft om met benzine en wat al niet meer die bijen te lijf te gaan. > Quote

Jolanda

• maya de bij

gaan we nog verder met deze mooie discussie!!!! ik zit te genieten!!

• LUDO

ik zit met net hetzelfde probleem,ik zie graag bloemetjes en daar komen die beestjes op af,maar die beestjes wil ik niet,wie weet de beste methode om ze weg te jagen of indien nodig te doden?

email: manager40@hotmail.com

dank je wel

• omar

Waar ben jij op uit? Ken ik jouw niet