boshuis

  • marion

    Een leuke aanrader om meer over het leven van insecten te weet te komen is om het boshuis in Ravels net over de grens in België te bezoeken. Het is een klein maar zeer goed opgezet bezoekerscentrum waarvan vooral de bovenverdieping naar mijn mening zeer helder van uitleg is. Ik heb al ooit vele bezoekerscentra bezocht maar deze die ik vanmiddag bezocht was wel eentje war ook heel duidelijk oog was voor kinderen; met een minimum aan tekst een maximaal mogelijke educatie m.b.v. voelen, horen, proeven, kijken enz. ook het leven van de honingbij wordt op een heldere manier duidelijk gemaakt. Buiten is er een kleine maar mooie drachtplantentuin met bordjes, er staan bijenkasten en dit jaar voor het eerst hommelkastjes. Vooral de insectenmuur is zeer educatief. Buiten is er volop pick-nick gelgenheid. De toegang tot het boshuis is gratis en elke zondagmiddag het gehel jaar tot 18.00 uur geopend. Er is gelegenheid voor een drankje naar ik vandaag heb mogen ervaren voor een bescheiden prijsje en er was vandaag een gids aanwezig met heldere uitleg. (Door de week alleen op afspraak voor groepen schoolkinderen)

  • sjappiesjapsma222@msn.com

    je stinkt