Wie weet er van deze therapie af en weet of er in Nederland iemand is die zich hiermee bezig houdt.
B.v.d. voor een reactie
Marco Frerichs
Hoi Marco, wij hebben gehoord van een geneeswijze met bijengif, er is een programma op Discovery Chanel over geweest en ik dacht dat het ging over mensen met MS.
Men kan zich laten steken door bijen en dat schijnt een genezende werking te hebben. Als jij er iets meer over hoort, zou je mij dat dan ook even willen laten lezen?
gr. Carmen
Beste Angela, Marco en Carmen,
Om jullie misschien een steuntje in de rug te geven bij jullie zoektocht:
In het maandblad “Bijen” september 1995 uit gegeven door de gezamelijke imkerbonden (tel 08370-22422) staat op blz 238 een stukje geschreven door Wilma Bohlmeijer-Mans welke zij heeft overgenomen uit een Amerikaans tijdschrift: 'Amerikan Bee Journal (1995 nr 3 en 4).Het gaat over een vrouw in Amerika genaamd Pat Wagner welke heeft ontdekt dat de ziekte Multiple sclerose zowel bij haarzelf als bij anderen met behulp van bijensteken onder controle kan houden. Ze schijnt ook in eigen beheer een boekje te hebben uitgegeven. N.a.v. hiervan zo schrijft Wilma worden in Amerika tussen de 5000 en 10000 MS patienten getest of bijengif inderdaad verlichting kan brengen bij MS. Ik weet het niet maar misschien zou je nu aanknopingspunten kunnen vinden om na te gaan of dit onderzoek inmiddels is afgerond en wat hieruit is gebleken. Veel succes.
Marion Verspaandonk
Hallo allemaal,
Inmiddels heb ik nog veel meer gevonden over de ziekte MS en bijen ( Niet over de heel andere ziekte ME waar sommigen van jullie naar zoeken maar waarnaar wellicht op onderstaande site ook meer over te vinden is) Er blijken behalve bijengif nog meer middelen uit de bijenkast gebruikt te worden door MS patiënten. Op onderstaande site vind je alles over apitherapie en MS en bovendien staat onderaan op deze site een adres en emailadres waar je alle wetenschappelijke wetenswaardigheden tot nu toe bekend over dit onderwerp (en dat lijkt mij vooral belangrijk) kunt achterhalen. Ik heb wel even moeten zoeken maar deed dat met plezier. Hopelijk heb ik als bijenhoudster via deze weg een bijdrage kunnen leveren aan de last die jullie mogelijk elke dag met jullie moeten meedragen. dit is de site:
http://www.saunalahti.fi/~apither/files-ge/MSklerose.html
Marion Verspaandonk
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?