hommelnest/ wat te doen.

  • inge

    Heb al jaren hommelnesten onder de dakpannen. Het worden er telkens maar meer. Ik denk dat er dit jaat zeker 5 waren ! We hoorden het op verschillende plaatsen onder het dak en zagen ze buiten ook in en uit vliegen.Nu ,we vinden het niet zo erg dat geluid…soms kunnen we er niet van slapen maar we weten dat ze tegen juli weg zijn. Nu vind ik vandaag een klein plasje honing op de grond…?het kwam gedruppeld langs een spleetje van de dakvenster! Hoe kan dat nu? Zit er nog honing in dat nest? Ik hoor ze al lang niet meer en zie ook niets vliegen. Hoe zou dit komen?

  • tonnie kerkhof

    Heb het afgelopen jaar veel last gehad van hommels . Hoe kan ik zorgen dat ze niet meer terug komen ?

    Ze zitten net in mijn aanbouw , maar ze zitten of wel in de grond .

    Maar het kan ook zijn dat ze in de coniferen zitten .

    Het is heel moeilijk te zien waar ze blijven .

    Anders moet ik de coniferen ( meer als twee meter hoog ) eruit halen .

    Wie kan me daar bij helpen ?

    Bij voorbaat dank .

  • jacob.werkman

    ik had ook en mooi hommel nest tussen mij 2 schuren,( zeer nauwe spauw), ik vond af en toe en dode bij mij in de schuur, maar ik heb er veel plezier aan beleeft, ze zitten ongeveer een 12 meter van de achter deur, en hoop dat ze deze zomer terug komen. ( ik heb ze nog niet gezien) we ondervinden totaal geen hinder er van.

  • E Bootsma

    Heb een enorm hommelnest in mijn buitenmuur de buren klagen, het vliegt op en aan. Tussen de stenen van de douche en de plank bovenaan het huis. Kan iemand ze redden, de buren klagen (terecht het ziet zwart voor ogen) maar ze zijn zo mooi en beschermd en ik wou dat iemand ze kon komen halen???

    MVG Eef Bootsma

  • martha van leeuwen

    Wat te doen met een hommelnest?

  • rolf

    Hommels vliegen af en aan en duiken onder een biels in onze kleine achtertuin.

    Echter…., de hele tuin wordt opnieuw ingericht en de bielsen gaan er uit!

    Kan ik de hommels redden? Is het link de biels op te tillen en het nest bloot te leggen?

    Wie geeft raad?

    HG, Rolf v T

  • Jeanette

    Ik heb een hommelnest onder de dakpannen. Vraag me af of ze daar schade aanrichten (zo niet dan mogen ze van mij lekker blijven zitten) en begrijp ik het goed dat ze na juli hun nest weer verlaten?? Wie wil mij antwoorden?