..een goede plek !?

..ik ben me reeds een poosje aan het inlezen, kijken en luisteren naar informatie over m'n nieuwe, nog te starten hobby, bijen houden. Er is (erg veel) verschillende informatie te vinden wat heel leerzaam en fascinerend is.

Ik mocht afgelopen week voor het eerst met een imker meelopen en helpen, super!

Echter ben ik ook al aan het nadenken waar ik straks dan mijn/een bijenkast zal moeten neerzetten. Want, hoe gaat dat normaal?

Kan me niet voorstellen dat elke imker/Bijenhouder (..is er trouwens een verschil tussen deze twee?) een kast in de tuin hebben staan!?

Het lijkt me zonde van de investering op cursus en materialen als je geen plek vind voor je eigen bijenkast.

We beschikken, hier in Sliedrecht Zuid-Holland, zelf over een dakterras boven een winkelpand. Een kast op het dakterras zal nooit gebeuren want ik heb daarin m'n vrouw helaas niet mee.

Ik heb me wel ingeschreven bij een particuliere volkstuinen houder waar ook bijen op gehouden mogen worden. Bij de meeste in de omgeving is dat niet toegestaan. De vraag is natuurlijk wel of de ander tuinbezitters daar blij mee zullen zijn en belangrijker nog, de bijen zelf. Is er genoeg bloei variatie in de omgeving. Het betreft een akker/polder gebied.

Maar ik begreep dat er (al) iemand met een bijenkast staat..

Dus ja, hoe gaat zoiets eigenlijk in ze werk.

Heeft u daar informatie en tips over of eigen ervaringen?

Groeten,

Frank

BeeFree